30 rocznica śmierci Johna Lennona

Kiedy tamtej nocy John tak nagle odszedł, poczułam się, jakby wraz z nim odleciała połowa mnie. Moje ciało, zwłaszcza kolana, dygotały tak gwałtownie, że aby wyjść ze szpitala, musiałam się trzymać przyjaciela. Wiosna przyszła i odeszła. Lato. Zaskakiwało mnie, że liście błyszczą tak intensywnie, choć Johna już nie ma. Wydawało się przestępstwem, że wszystko inne ciągle jest takie żywe. Jesień była piękna. Także zima. Wtedy zrozumiałam, że przez jakiś czas zimy będą trudne… – Yoko Ono

M.C- Panie Lennon? To były ostatnie słowa jakie prawdopodobnie usłyszał Lennon późnym wieczorem 8 grudnia 1980 roku gdy wykrwawiał się przed swoim domem na oczach Yoko, w skutek postrzelenia przez swojego psychofana – Marka Chapmana.

Dziś obchodzimy 30 rocznicę tej bezsensownej śmierci człowieka, który swoją twórczością zmienił kanony muzyki współczesnej, dając natchnienie innym oraz pokazał, że świat wcale nie musi być taki zły. Niestety dla niego, ten świat go zabił. Smutny jest fakt, że pozbawił go życia wierny fan, który uważał Johna za zdrajcę swoich poglądów. W sumie i miał rację o tej zdradzie, ale to nie tłumaczy niczego… Jakiś czas temu wpadła mi kolejna publikacja na temat ex-beatlesa tym razem o tym jak wspominają go ludzie z nim związani pośrednio i bezpośrednio. Nie jest tam ukazany tylko jako buntownik walczący z kapitalizmem, ale też jako błyskotliwy, inteligentny, doświadczony przez życie i lubiący żarty, człowiek. Jednym z przykładów tego jak jego osoba działała i działa nadal na otoczenie są słowa Bono gdy miał 12 lat  – O mój Boże… Pierwsza miłość w moim życiu … którą ujrzałem. Niestety nadal możemy tylko wspominać tego pana w charakterystycznych okrągłych okularach i od czasu do czasu puszczać jego albumy jednak zawsze w głowie pozostanie przykra myśl, że już nic spod jego ręki nie wyjdzie, nie usłyszymy nowych słów jego piosenki i nie będziemy z niecierpliwością wyczekiwać aż coś w końcu napisze i wyda. Nie. Tak już nie jest od 30 lat i nie będzie. Chciałam na koniec jeszcze zaprezentować to co od Johna mamy najlepszego:

Imagine

Stand by me

Oh my love

Jealous Guy

Love

Imagine the clouds dripping, dig a hole in your garden to put them in…

Palebride


Ten wpis został opublikowany w kategorii Muzyka, Wydarzenie i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „30 rocznica śmierci Johna Lennona

  1. rafalglapiak pisze:

    To prawda, Lennon był największy.

Skomentuj

