Płytoteka palebride na styczeń

Nastał brudny styczeń, niosący za sobą niezliczoną ilość egzaminów czego skutkiem jest niezbyt dobre samopoczucie. Jak to śpiewała pani Krafftówna w Kabarecie Starszych PanówW czasie deszczu dzieci się nudzą…”, nudzę się i ja, a jak się dziecko nudzi to teraz tylko komputer do startu pobudzi ; ). Szperając w ”boskim” internecie znalazło się to i owo, co po części zaprezentuję.

1.Belle and Sebastian – Write About Love

Waleczni Szkoci pokazali jak pięknie można śpiewać o miłości, utrzymując całość albumu w radosnym nastroju z małą nuta tajemniczości, a ja mogę tylko żałować, że dopiero teraz się za to zabrałam. Klimat przy wsłuchaniu zadaje się być zaczerpnięty z lat 60′, a momentami z 80′ co tylko działa na korzyść zespołu. Momentami przeplata się skojarzenie z  Jefferson Airplane czy Stonesami ( Write About Love). Świetnie zagrane I Want the World to Stop przyprawia o uśmiech i pozwala na chwilę zapomnieć o codziennych brudach. Cały krążek mimo tego, że jest spowity mgłą zadumy i melancholii  to jest lekki i skłaniający nas do przemyśleń. Świetny na wolne wieczory.

2. Led Zeppelin – Led Zeppelin II

Jakiś czas temu powróciła mała podjara tym albumem z 69′, który jak dla mnie jest ich najlepszym, głównie za sprawą tak oklepanego kawałka jak  Whole Lotta Love, Heartbreaker czy What Is and What Should Never Be. Teraz Plant już tak na mnie nie działa swoim wokalem i jego solowa płyta jest dla mnie przykrą potyczką (możliwe, że mam coś ze słuchem). Co tu dużo mówić, każdy powinien to znać, bo to KLASYK!

3.Beach Fossils – Beach Fossils

Album znaleziony przypadkiem gdzieś tam, dający małą namiastkę lata. Słuchając tych kolesi człowiek czuje się jakby siedział na plaży i niczym się nie przejmował, bo przecież jest zajebista pogoda,  a drink jest zimny. Beach Fossils trochę kojarzy mi się z Wavves, serfowaniem i beztroską. Nie wiem jak go ocenią inni, ale mi się podoba zwłaszcza jak rano wstaję i mój umysł nie może otrzymać za mocnych dźwięków : P

Palebride



Ten wpis został opublikowany w kategorii Muzyka i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

